0 מתוך 13 שאלות הושלמו
שאלות:
כבר השלמת את התרגול בעבר. לכן אינך יכול להתחיל אותו שוב.
התרגול נטען…
עליך להתחבר או להירשם כדי להתחיל את התרגול.
אתה חייב להשלים קודם את הבאים:
0 מתוך 13 שאלות נענו נכון
הזמן שלך:
זמן חלף
קראו את התיאור וזהו אלו מבין המשפטים המודגשים הם אסרטיביים ואלו אגרסיביים.
סמנו אחרי כל משפט האם הוא אסרטיבי או אגרסיבי.
לפניכם תיאור של ישיבת צוות בה יושבים שלושה משתתפים:
מיכה – מנכ”ל ובעלים יעקב – שיווק ומכירות ואבי – ניהול לוגיסטי וצוות.
הדיון נסוב על הירידה במכירות בחודשיים האחרונים.
כמו בחיים האמיתיים, גם כאן יש האשמות, ויכוחים, פתרונות ומטרות. וכמו במקרים רבים, המשתתפים נעים בין אגרסיביות לאסרטיביות.
שימו לב לאופי המשפטים, אסרטיבי או אגרסיבי.
מיכה: הזמנתי אתכם היום לישיבת חירום. המכירות שלנו בשבועות האחרונים נמצאות בירידה, המתחרים שלנו “מריחים דם” ויתנפלו עלינו בקרוב. אני לא רואה שמישהו פה לחוץ, לא נראה לי שזה ממש מזיז לכם. אולי אם תרגישו שאתם מפסידים כסף תתחילו לקחת את המשבר ברצינות.
אבי: מסכים איתך לגמרי. גם אני אומר כל הזמן למנהלי החנויות שצריך לשים את הפרסום במקום בולט יותר ולהדגיש את המבצעים, אבל הם לא מקשיבים לי. אני לא מרגיש נעים להגיד להם מה לעשות. במיוחד לא ליצחק מהסניף בירושלים.
יעקב: אפשר לחשוב, מי זה כבר יצחק, הוא בטוח שהרשת לא תוכל להסתדר בלעדיו. אני חושב שצריך “ליישר” אותו. אנשים כמוהו, רק כוח מבינים.
אבי: הוא היה בתפקיד לפני שהגעתי, ותמיד מזכיר לי את זה. אני אף פעם לא מצליח להעיר לו.
יעקב: הגזמת לגמרי, אני הולך להיכנס בו, הוא חלק מרשת ולא בעל חנות יחיד, אם הוא לא יזכור את זה, הוא לא יהיה חלק מהרשת.
מיכה: כרגע, כולנו מסכימים שיש קושי עם יצחק. אני מציע שנזמן אותו לשיחה יחד. כך ודאי הוא ירגיש שאנו רציניים.
מיכה: אבי, קודמת לתפקיד הזה בגלל שאני מאמין שיש לך ראייה רחבה יותר ממנהלי החנויות, ולכן יש לך גיבוי מלא ממני לקדם מולו צורת פרסום חדשה.
מיכה: יעקב, לפני שאתה מטפל במנהלי החנויות, ירידה בשיווק זו בעיה שלך. למה אין לנו שום פרסום רציני בעונה הזו, ולמה אנשי המכירות נראים כל כך עייפים? זו לא חוכמה לזרוק את כל האחריות על מנהלי החנויות!
יעקב: אתה צודק לגמרי. האמת היא שלאחרונה אני מרגיש שפשוט לא הולך לי. מה שאני לא עושה לא עובד, ומנהלי החנויות תוקעים לי מקלות בגלגלים. אני לא יודע מה לעשות.
מיכה: אולי הגיע הזמן שיהיה פה מישהו שכן יודע מה לעשות. בשביל מה אתם מנהלים ומקבלים פה משכורת? אני יכול למצוא בחצי מחיר מישהו שיגיד לי “אין לי מושג”
אבי: אולי זה בעקבות המשבר הכלכלי האחרון, לאנשים יש פחות כסף לקנות. החנויות שלנו גם ממוקמות באזורים שכבר פחות נחשבים. שמעתי גם שמכירות דיגיטליות מורידות את המכירות בחנויות בכל העולם. אולי כדאי לחכות חודש חודשיים ולראות מה קורה?
מיכה: ומה יקרה בחודשיים האלו? תמשיכו להפסיד את הכסף שלי?
יעקב: באמת אבי, אתה רציני? לא לעשות כלום זו בדיוק הסיבה שיצחק מהחנות בירושלים דורך עליך.
מיכה: עדיין, חשוב לי שלא נתמקד רק במנהלי החנויות, אלא במה שאנחנו יכולים לעשות.
יעקב: אולי הגיע הזמן לרענן את גישת המכירות שלנו, כדאי לחשוב על קהלים חדשים שאפשר להביא לחנות.
אבי: נוכל גם להכשיר טוב יותר את צוות המכירה שלנו, שיהיו נלהבים יותר ושיציעו עוד מוצרים לכל לקוח.
מיכה: מעולה, סיכמנו. תוך שבוע מהיום תגישו לי את התוכניות שלכם לשיפור המכירות. נגבש אסטרטגיית מכירה חדשה ונייצג אותה יחד מול צוות החנויות ברשת. יום טוב לכולם.